Wat houdt werken bij Buro Payroll in… Wie kunnen dat beter vertellen dan onze eigen collega’s?! In de reeks ‘collega’s aan het woord’ vertellen de medewerkers uit onze verschillende teams meer over hun functie, het team en de inhoud van projecten. Zo kom je bijvoorbeeld te weten waarom collega’s gekozen hebben om aan de slag te gaan als consultant en hoe de afwisseling in hun opdrachten eruit ziet. Ook kom je meer te weten over onze klanten, de projecten, de manier waarop onze collega’s bij ons zijn gestart én wat het werken bij Buro Payroll zo leuk maakt!

Dit keer het woord aan Larissa de Jager, HR consultant in het HR team van Buro Payroll. Na het behalen van haar HBO diploma aan de Hogeschool Utrecht, startte zij als HR-officer bij een beveiligingsbedrijf. Toen zij deze functie 1,5 jaar had uitgeoefend, kreeg zij het gevoel het ’trucje’ binnen die organisatie wel te kennen en werd zij nieuwsgierig naar meer!

“Ik had nog geen duidelijk beeld van welke kant van HR mij het meest lag. Toen ik de vacature van HR-consultant bij Buro Payroll tegen kwam, leek dit mij een passende stap. De afwisseling in HR-rollen bij verschillende soorten bedrijven sprak mij direct aan. Het leek mij de juiste stap om erachter te komen welke richting ik graag op zou willen gaan.

In de afgelopen vijf jaar heb ik in totaal zo’n 13 verschillende opdrachten uitgevoerd die qua inhoud ook heel uiteenlopend waren. Zo heb ik organisaties ondersteund als HR-adviseur en HR officer, maar bijvoorbeeld ook tijdelijk extra handen geboden bij de afdeling salarisadministratie van een organisatie. De laatste paar jaren word ik steeds vaker ingezet bij klanten om een bijdrage te leveren aan procesoptimalisaties op het gebied van HR in combinatie met AFAS.

Voordat ik bij Buro Payroll startte, wist ik nog niet goed welk aspect van HR het best bij mij past. Ik dacht dat de verschillende opdrachten mij dit vanzelf zouden laten inzien. Echter ben ik erachter gekomen dat het ontmoeten van mensen, het zien van verschillende culturen en de verschillende processen leren kennen binnen organisaties elke keer weer zó tof is. Deze afwisseling blijkt dus gewoon de richting te zijn die ik op wil blijven gaan. De ene keer werk ik in een organisatie met ca. 1300 medewerkers en een andere keer ondersteun ik een klant met 75 medewerkers, dat vraagt vaak net een andere benadering of aanpak. Die afwisseling maakt mijn functie juist zo uitdagend!

Doordat ik veel ervaring heb opgedaan met AFAS bij verschillende klanten, kan ik inmiddels goed meedenken over het optimaliseren van HR-processen in combinatie met de software. Bij procesoptimalisaties vind ik het leuk dat je daadwerkelijk een verbetering oplevert waardoor de HR-afdeling efficiënter aan de slag kan. Van elke opdrachtgever neem je weer iets mee wat je helpt bij de volgende opdrachtgever. Zo blijf je groeien.

Buro Payroll is voor mij een heel prettige werkgever. Ik krijg enorm veel ruimte om te groeien, eventuele cursussen of opleidingen te volgen en uit te spreken welke richting ik graag op wil. Zo heb ik in de afgelopen jaren mijn Praktijkdiploma Loonheffingen (PDL) kunnen halen, heb ik DISC-trainingen mogen volgen om meer inzicht te krijgen in mezelf en start ik binnenkort intern aan een verdiepingsopleiding over de inrichting van AFAS.

Daarnaast zijn er korte lijnen binnen de organisatie en staan collega’s eigenlijk altijd wel klaar om je te helpen waar nodig. Ondanks dat je je eigen collega’s niet altijd evenveel kan zien omdat je bij de klant zit, proberen we het teamgevoel juist op te zoeken tijdens teamdagen en leuke uitjes.

Heeft de ervaring van Larissa je nieuwsgierig gemaakt naar de mogelijkheden voor jouw loopbaan bij Buro Payroll?! Neem dan geheel vrijblijvend contact op met onze collega Nina Roos via 06 – 35 11 97 56 / werkenbij@buropayroll.nl om de mogelijkheden te bespreken. Eerst meer lezen over onze organisatie? Bekijk dan onze openstaande vacatures, wij kijken ernaar uit om je te leren kennen!

Collega aan het woord: Larissa de Jager, HR Consultant
Call Now Button