Een dag als senior HR consultant bij
Buro Payroll

Je begint de dag met een kop koffie of thee en zoekt een rustige werkplek op kantoor, waar je samen met jouw HR-collega’s van Buro Payroll aanwezig bent. Vandaag is een kantoordag en je hebt de gelegenheid om zowel strategische als operationele HR-vraagstukken aan te pakken voor de klant waar je nu gedetacheerd wordt. Je bent al twee maanden aan de slag voor deze klant en kunt de komende 3-4 maanden nog een aantal mooie projecten oppakken voor hen.

De eerste stap is het openen van je laptop, waarop al een aantal e-mails staan die je direct moet verwerken. Je beoordeelt de berichten op prioriteit: een aantal vragen van de HR-afdeling van je klant over het verzuimbeleid en bijzonder verlof regelingen. Je beantwoordt de vragen snel en gedetailleerd.

Naast het beantwoorden van de dagelijkse vragen, ben je bezig met een strategisch project: het herontwerpen van het indienst- en onboardingproces. Je hebt als Senior Consultant al snel door dat er ruimte is voor verbetering in de huidige workflows. Je gaat samen met je collega’s in gesprek om de behoeften van de klant nog beter in kaart te brengen. Vervolgens analyseer je de bestaande processen in AFAS Profit en signaleert mogelijke verbeteringen. Met al deze informatie begin je aan een uitgebreid adviesrapport waarin je niet alleen processen optimaliseert, maar ook aanbevelingen doet voor een meer gestroomlijnde onboardingervaring voor nieuwe medewerkers.

Tussen de strategische werkzaamheden door, neem je ook de tijd om een aantal HR-mutaties in het managersportaal InSite te verwerken. Hoewel dit meer operationeel werk is, zorg je ervoor dat alles tot in de puntjes klopt en dat de mutaties accuraat en tijdig worden doorgevoerd.

Gedurende de dag houd je regelmatig overleg met de HR-manager van de klant en collega’s van Buro Payroll om te zorgen dat alles volgens plan verloopt en de implementatie van je advies soepel kan verlopen. Je blijft scherp aan de bal door alle voortgang te monitoren en eventuele obstakels proactief aan te pakken.

Aan het einde van de middag heb je nog een overleg met een van de managers om hem te ondersteunen bij een aantal HR adviesvraagstukken.

Aan het einde van de dag reflecteer je tevreden op de vooruitgang die je hebt geboekt. Je hebt zowel de operationele HR-vraagstukken als de strategische verbeterprojecten opgepakt en je hebt concrete stappen gezet richting procesoptimalisatie bij de klant. De dag is voorbij gevlogen, en je kijkt ernaar uit om de komende dagen verder te werken aan de implementatie van je aanbevelingen.